Utvecklingslust som driver framgång
Vill ni skapa en arbetsplats där arbetsglädje, utveckling och resultat går hand i hand – även när det är utmanande? Lisa Ekström är en erfaren och inspirerande ledare och föreläsare som ger dig och dina kollegor konkreta verktyg och energi att möta både vardagens toppar och dalar.
Lisa Ekström har vunnit flera prestigefyllda priser och nomineringar som föreläsare. Detta i kombination med hennes höga utvärderingssnitt från kunder gör henne sedan en tid tillbaka en av Sveriges absolut bästa föreläsare.
Kostnadsfri förfrågan på Lisa Ekström
Boka eller få mer information. Svar samma arbetsdag!
- Professionell hjälp
- Talargaranti vid bokning
- Kostnadsfri rådgivning
Eller ring oss på 08-47 44 650
Bakgrund och meriter
Lisa Ekström föreläser och har under lång tid arbetat framgångsrikt med förändringsarbete och mentorskap i stora som små organisationer. Hon har bland annat vunnit utmärkelsen ”Årets Framgångsstipendium” för sitt för arbete med att ha lett SAS Customer Relations till en vinstmaskin.
Andra utmärkelser hon vunnit är bland annat “Årets Framgångsstipendium”, “Sveriges hetaste talare” (tidningen Chef), “Stora Målpriset” och ”Utmärkt föreläsare – Guld” (Chefsnätverket Close).
Föreläsningar som gör skillnad – lättsamt men slagkraftigt
Med glimten i ögat bjuder Lisa Ekström på tankeväckande insikter och inspirerar till handlingskraft. Med 30 års erfarenhet av framgångsrikt ledarskap vet hon vad som krävs för att skapa en kultur av hållbar utveckling och arbetsglädje. Inte bara när arbetet flyter på utan också i mer utmanande situationer.
Lisas Ekströms engagerande berättelser, anekdoter och oväntade kopplingar skapar föreläsningar som inte bara engagerar och inspirerar – de blir också en snackis som lever kvar på arbetsplatsen.
Varför välja Lisa Ekström som föreläsare?
Lisa Ekström är flerfaldigt prisbelönt, bland annat som ”Sveriges hetaste talare”, och har en unik förmåga att kombinera djupa insikter med lättsamhet. Hon lämnar ingen oberörd och ger er verktygen att skapa en arbetsplats där arbetsglädjen blomstrar och resultaten följer.
Boka Lisa Ekström för en föreläsning som gör skillnad – för både hjärtat och verksamheten.
Exempel på innehåll och teman i Lisa Ekströms föreläsningar
När det är svårt definieras vi
Hur vi agerar i motgångar visar vår sanna styrka. Lisa delar insikter och strategier för att behålla fokus och energi även i tuffa tider. Hennes verktyg hjälper er att möta utmaningar med professionalism och en positiv attityd.
Arbetsglädje – En gemensam resa
Arbetsglädje är inte något som bara ”händer” – det är något vi skapar tillsammans. Lisa visar hur både ledare och medarbetare kan ta ansvar för att bygga en inkluderande och inspirerande arbetsmiljö där alla trivs och presterar.
Ledarskap – Att engagera och inspirera
Ett framgångsrikt ledarskap bygger på att skapa engagemang och förtroende. I sin föreläsning ger Lisa Ekström konkreta verktyg för hur du som ledare kan lyfta ditt team, skapa delaktighet, motivera till framgång och leda förändringar.
Berättelser som berör – Skapa impact med er historia
Starka berättelser skapar kopplingar och bygger förtroende. Lisa Ekström visar hur ni kan använda er organisations berättelser för att förankra, motivera och nå fram med viktiga budskap på ett sätt som engagerar.
Förändring – Från motstånd till möjligheter
Förändring kan skapa oro, men det är också en möjlighet till utveckling. I sin föreläsning delar Lisa med sig av sina erfarenheter av att leda förändringsprocesser och visar hur ni kan stärka medarbetares förmåga att anpassa sig, samarbeta, skapa trygghet och se möjligheter i det nya.
Resultatorienterat arbete – Från mål till handling
Att sätta upp mål är en sak – att följa upp och arbeta aktivt med dem är en annan. Lisa beskriver närmare i sin föreläsning nycklarna till att skapa tydlighet, hålla fokus och bygga motivation på vägen mot framgång. Genom smarta verktyg och inspirerande exempel visar hon hur ni kan omsätta planer i konkreta handlingar som leder till resultat.
Service och försäljning – Skapa rätt mindset
Det är människorna som arbetar som avgör hur företaget ska uppfattas. Oavsett vilken position och vad man arbetar med handlar försäljning och service om hur man bemöter andra personer, såväl internt som mot kunder. Det mesta i försäljning, service och kundvård handlar om inställning och Lisa drar sig inte för att tala om svåra frågor så som, ger ni kunder och varandra bra service? Vill kunderna komma tillbaka? Hur behandlar ni varandra internt?
Omdömen från Lisa Ekströms föreläsningar
Lisa Ekström är kreativ, inspirerande och klok i en fantastisk mix. Lisa tar verkligen in den stora scenen och publiken och med hjälp av sina egna berättelser från verkligheten lockar hon till många skratt, aha-upplevelser och eftertänksamhet.
Jenny Erkholm Kommunikationschef – Folktandvården Västra Götaland
Lisa Ekström är ett proffs! Jag har aldrig arbetat med en talare som har fått så mycket fin feedback från publiken och skapat en sådan energi som Lisa gjorde under vår årliga kund- och partnerdag! Varm, generös, fantastiskt kunnig och med en karisma som lyfter hela publiken!
Johanna Fagerstedt Marketing Director/CMO på Quinyx
Igår när vi hade avtackning av personal så kom det fram en i personalen som går i pension och sa följande till mig: ‘Vet du varför jag alltid är så positiv och glad. Jo, för att jag varje morgon tänker att idag ska det bli en 10:a! Så har jag startat dagen sedan den där föreläsaren berättade om det sättet att tänka. Så bra råd!
Nina Jonsson Rektor Södermalmsskolan