En slogan och ett liv
Thomas Ek är mannen som tillsammans med sin bror Peter skapade framgångssagan OBH Nordica, som blev ett av Sveriges mest framgångsrika varumärken. På rekordtid lyckades de med att bli marknadsledande inom hemelektronikbranschen. Deras reklamslogan ”Designing Good Life” blev med tiden lika välkänt som varumärket OBH Nordica.
Ett liv, en passion och en resa
I sin bok Designing Good Life: En slogan och ett liv tar Thomas med sig sina läsare på berättelsen om hur OBH Nordica skapades. Samtidigt är det en personlig betraktelse över hur Thomas och hans bror tillsammans skapade ett marknadsledande företag inom områdena husgeråd och hemelektronik. Det är en spännande berättelse som är kantad av med- och motgångar och som spänner mellan euforisk lycka och bottenlös sorg. Vi får följa hans uppväxt i förorten och ta del av hans starka motivation att ta sig fram i livet.
I boken berättar Thomas om sina insikter kring företagande, marknadsföring, ledarskap och försäljning. Vi får även läsa om hur man kombinerar ett kompromisslöst företagande med att bilda familj och leva i vardagen.
Är du intresserad av att lyssna på Thomas Eks föreläsning? Kontakta oss då på TalarPoolen!