Erfaren moderator och föreläsare inom kommunikation, digitalisering och framtiden
Beata Wickbom har i över 20 år arbetat med affärsutveckling och kommunikation på webben. Hon är en efterfrågad moderator och föreläsare inom områdena sociala medier, det nya internet, kreativa processer och digitalisering.
Kostnadsfri förfrågan på Beata Wickbom
Boka eller få mer information. Svar samma arbetsdag!
- Professionell hjälp
- Talargaranti vid bokning
- Kostnadsfri rådgivning
Eller ring oss på 08-47 44 650
Beata Wickbom syns ofta som expert i radio, sociala media och i TV. Hon är en av förgrundsgestalterna i den svenska internetindustrin och har även varit med om att grunda branschkonferensen SIME. Under fyra år var hon också marknadschef på Spray med ansvar för PR och marknadsföring. Hon är utbildad civilekonom vid Handelshögskolan i Stockholm och är även utbildad i engelska och litteratur vid Gettysburg Collage i USA och i grafisk form vid Beckmans School of Design.
Beata Wickbom är en erfaren och uppskattad moderator. Genom att alltid vara professionell, påläst och van att hantera snabba vändningar får hon sina åhörare och de som är på scenen att känna sig trygga. Hon är även ofta med och skriver manus, programinnehåll för evenemang och coachar talare. En av hennes starka egenskaper är att engagera publiken och skapa interaktivitet mellan scen och åhörare. Med sin erfarenhet av företags- och affärsutveckling har hon en stor förståelse för de utmaningar som många företag och organisationer idag står inför. Hon har därför vana att intervjua och leda paneldiskussioner med ledningsgrupper och chefer på såväl svenska som engelska.
Hon är även en flitig föreläsare och workshopledare inom områden som sociala media, kreativa processer, marknadsföring, idéutveckling och gör även digitala trendspaningar. I sin föreläsning beskriver hon hur företag idag använder sig av sociala media i en allt större utsträckning för att nå ut med sin kommunikation och att det gäller att agera i realtid. Hon ger olika praktiska exempel på hur detta går till och ställer relevanta frågeställningar så som: Vad vill kunderna egentligen ha och hur kan företag bli mer närvarande och snabba att möta nya krav?
Genom att vara konkret och visa på aktuella exempel från både Sverige och utlandet gör hon innehållet greppbart. Man får med sig tankar och idéer att själv börja arbeta med i sina organisationer.