Jakten på känslan!
Arvid Axland hjälper företag att bli mer attraktiva på sin marknad, öka sitt värde och stärka sitt varumärke. Han gör detta genom att kommunicera ut rätt känsla och meningsfulla upplevelser. Lyssna på en intressant och spännande föreläsning med Arvid Axland!
Kostnadsfri förfrågan
Boka eller få mer information. Svar samma arbetsdag!
- Professionell hjälp
- Talargaranti vid bokning
- Kostnadsfri rådgivning
Eller ring oss på 08-47 44 650
Arvid vill i sina föreläsningar skänka ny kunskap till företag om hur viktiga deras medarbetare är och den möjlighet de har att kommunicera ut rätt upplevelser både internt och mot sina kunder. Företag skulle bli mer lönsamma och bidra till en bättre värld om de skulle fokusera på att bli mer upplevelseorienterade. Arvid hjälper alla sorters företag och han vill i sina föredrag och workshops uppmuntra till att skapa kundvärde och nya innovativa idéer. I sina föreläsningar presenterar han konkreta exempel och metoder på hur man kan lyckas och bjuder på intressanta trendspaningar och reflektionsövningar. Axels föreläsningar och grundfilosofi bygger på hans bok Jakten på känslan – konsten att skapa meningsfulla upplevelser.
Arvid Axlands föreläsningar
Jakten på känslan
Människors beslut grundas allra oftast i känslor. I denna föreläsning talar Arvid om vikten av att bli mer emotionell i sin kommunikation för att kunna bygga starka och goda relationer med sina kunder. När ett företag väl har byggt upp en stark relation blir de mindre känsliga för prispress från konkurrenter.
Spelregler för framgångsrika varumärken
Vad är det som är viktigt för oss i vår relation till företag nuförtiden? Vad attraherar framtidens kunder och medarbetare? I denna inspirerande föreläsning lär Axel dig de tio viktigaste reglerna för att skapa ett framgångsrikt varumärke.
Digital ångest
Antalet fysiska möten minskar drastiskt! Därför är det otroligt viktigt att stärka sin relation med kunden i en digital värld. I denna föreläsning lär du dig hur man bygger starka kundupplevelser och mervärden. Detta är en guide till digital innovation och hur du bygger in värden i varumärket.
Kundupplevelsen som konkurrensmedel!
När alla företag inom en viss bransch erbjuder liknande produkter och tjänster är kundupplevelsen det viktigaste konkurrensmedlet. I denna föreläsning beskriver Axel hur företag kan bli bättre på att skapa meningsfulla kundupplevelser genom bland annat aktiviteter, handlingar och budskap. Axel presenterar nya viktiga trender att känna till och konkreta metoder att använda sig av.
För drygt två årtionden sedan grundade han Pool kommunikationsbyrån. Han har sedan dess arbetat som expert och hjälper företag att skapa en strategi kring sin kommunikation och att implementera en upplevelseorienterad affärsmodell och filosofi. Han hjälper företag att öka sitt värde genom att skapa starkare emotionella band med sin omvärld.
Varför boka en Arvid Axland föreläsning?
- Ni vill få en uppdaterad trendspaning kring vad framtidens medarbetare och konsumenter vill ha
- Ni vill göra en kraftansträngning att bygga upp ert varumärke inifrån
- Ni vill hitta något annat att konkurrera med än priset och produkten
- Ni vill få nya idéer till er kommunikation och förändringsarbete
Arvid Axlands föreläsningar passar alla personer som förstår värdet i att skapa en god upplevelse. Han har föreläst för såväl mindre företag och ledningsgrupper som för den samlade personalen i större företag och han genomför både kortare föredrag och längre workshop, som kan pågå i flera dagar.