Skapa nya möjligheter med din retorik och kommunikation
Ami Hemviken är beteendevetare och en mycket uppskattad föreläsare inom områdena retorik, kommunikation och ledarskap. Hon talar även om vikten av att ha kul på jobbet och hur man skapar en arbetsplats för alla.
Kostnadsfri förfrågan på Ami Hemviken
Boka eller få mer information. Svar samma arbetsdag!
- Professionell hjälp
- Talargaranti vid bokning
- Kostnadsfri rådgivning
Eller ring oss på 08-47 44 650
Ami Hemviken är en uppskattad föreläsare, eftersom hon kan konsten att inspirera och motivera sina lyssnare. Med en perfekt kombination av humor och hög energi fångar hon sin publik och beskriver glädjen att utvecklas. Ami arbetar som ledartränare, coach och föreläsare. Hon brukar även ofta synas i media som expert i frågor som rör retorik, kommunikation, ledarskap och beteendeförändringar. Under åren har Ami haft uppdrag som coach och föreläsare från såväl stora som små företag med syfte att få ut mer kraft och glädje i organisationen. Hon går även att anlita som moderator och konferencier.
Ami har en bakgrund inom beteendevetenskap och kommunikation. I sin föreläsning beskriver hon bland annat hur vi kan förändra och utveckla vårt beteende genom vår kommunikation. Att synliggöra och bli medveten om vilka budskap vår egen kommunikation och retorik sänder, är kärnan till framgång i såväl arbets- som privatlivet.
Exempel på två föreläsningar
Ledarskap – Att vara en ledare handlar om att ha förmågan att kunna övertyga andra människor. Genom att göra detta kan du påverka, förstärka och förändra beteenden. Som ledare måste du bli medveten om hur du kan skapa situationer och hur du låter dina känslor övertyga. Ami beskriver hur du får andra att bli positiva till ditt budskap och hur du får dessa personer att agera. För att bli en framgångsrik chef och ledare måste du vara beredd på förändringar, som kan komma att påverka såväl den enskilde personen som hela kommunicera ett budskap på bästa sätt till sina medarbetare är ibland en svår balansgång. Men Ami ger sina åhörare tips och värdefulla verktyg att kunna använda i sitt arbete.
Personligt ledarskap – Att leda sig själv handlar om hur man påverkar sin omgivning genom sin kommunikation. I stället för att övertala människor bör du övertyga dem. Att argumentera på rätt sätt gör att du är tydlig, skapar känslor och ger avtryck.