• Skip to content
  • Skip to footer

TalarPoolen

  • Hem
  • Talare & Föreläsare
  • Ämnen
  • Om oss
    • Om TalarPoolen
    • Talarförmedling
    • Nyheter
    • Kunskap och inspiration
  • Kontakta oss
Integritet och cookies: Den här webbplatsen använder cookies. Genom att fortsätta använda den här webbplatsen godkänner du deras användning.
Om du vill veta mer, inklusive hur du kontrollerar cookies, se: Cookie-policy

Jonas Kjellberg

Jonas Kjellberg - Föreläsning - Föreläsare

Förstå, utveckla och skapa din försäljning

Jonas Kjellberg är entreprenör och var med och startade SKYPE. Hans fokus ligger i att utveckla den grundläggande förståelsen för försäljningen i företag och organisationer. För att lyckas måste man tydligt se kopplingen mellan produkt, försäljning och lönsamhet.

Kostnadsfri förfrågan

Boka eller få mer information. Svar samma arbetsdag!

  • Professionell hjälp
  • Talargaranti vid bokning
  • Kostnadsfri rådgivning

Eller ring oss på 08-47 44 650

Jonas Kjellberg hjälper företag och organisationer med deras försäljningsstrategier och att odla en säljkultur som genomsyrar hela organisationen. Hur bygger du in försäljningen i produkten? Vad krävs och hur hanterar företag kunder som skriker ut sin åsikt när kundnöjdheten är allt mer transparant? Dessa är några frågor som Jonas beskriver närmare.

Jonas har en Master i Business Administration från Uppsala Universitet och en examen från KTH. Kort efter avslutad utbildning började han sin karriär inom Kinnevik med uppdrag att se över företagets internetinvesteringar.

Jonas Kjellberg var med och startade det internationella företaget SKYPE, som idag används över hela världen. Där arbetade han som VP global sales och ansvarade för 95 % av alla intäkter. Sedan dess har han innehaft flera tunga chefsposter, så som VD och initiativtagare till Campuz Mobile och Optimal Telekom. Sistnämnda företag ingår i Tele2. Han har även varit vice VD inom Bertelsmann för Lyckos Europé och arbetat som CEO för Wyatt Media Group.

I sin föreläsning beskriver Jonas hur försäljningen kan byggas in i produkten, så att kunderna kommer att bli en naturlig del i säljkåren genom att dela sina upplevelser med andra. Men för att skapa en positiv kundspiral krävs att företag fokuserar på kundnytta. Det krävs att alla i organisationen delar samma vinnande säljkultur och förståelse för kundens behov.

Numera sitter han med i flera olika styrelser, där han försöker hjälpa entreprenörer, riskkapitalister och ägare med försäljning och olika strategiska frågor. Ett sådant lyckat exempel var företaget Kenet Works som såldes till Yahoo. Han har även grundat en Gostanford stiftelsen, som har som syfte att hjälpa unga entreprenörer att lyckas. Tillsammans med två amerikanska professorer har han skrivit boken ”Gear up”

Aktuella ämnen

DigitaliseringHälsaFörsäljningFörändringHållbar utvecklingKreativitetLedarskapMotivationVärdegrundKommunikationInspirationFler ämnen

Footer

Kontakta oss:

TalarPoolen AB
Telefon: 08- 47 44 650
E-post: info@talarpoolen.se

Hitta hit:

TalarPoolen AB
Folkungagatan 122
116 30 Stockholm

Om TalarPoolen

TalarPoolen är ett kunskapsföretag och en talarförmedling som erbjuder ett stort utbud av talare och alltid professionell rådgivning

Copyright © 2021 · TalarPoolen · Om cookies